Lee Vining - Yosemite

14 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een zonnig ontbijt in de tuin rijden we de vlak bij het hotel gelegen oprit naar de Tioga pas op. Ook dit zal een rit van weinig snelheid worden. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere.

We slaan aan op een bordje met coffee en een pijl naar links. Na even rijden staan we op een parkeerterrein en na even lopen staan we in een tentenkamp waar je dus kan overnachten. Na een blik in een tent te hebben geworpen zijn we er van overtuigd dat we nog steeds geen fan van kamperen zijn. Het kamp ligt wel heel erg mooi aan een waterval. Er is geen koffie maar we vermaken ons prima, zo aan het water. Na een uur zijn we weer terug bij de auto en zien dat de GoPro nog op het dak staat en fijn staat te filmen..

Na een echt prachtige rit komen we aan bij ons hotel aan in de Yosemite view Lodge in El Portal. Onderweg passeren we nog een bosbrand en bij het hotel ruiken we de brandlucht.

We boeken de kamer van een kamer aan de weg om naar een kamer aan het water ( plus 40 dollar per nacht) en komen in een zwaar ouderwetse kamer maar met keukenblok en terras aan het water. De electra in de keuken blijkt niet te werken en na lang zoeken naar een schakelaar geven we het op. De keuken gaf het ook op want het electrisch fornuis begint te knallen en geeft lichtflitsen. De man "who fixes everything" kon deze sluiting niet oplossen en we kregen een kamer een paar deuren verder.

Het hotel heeft een grote en goed voorziene winkel maar we besluiten te gaan eten in het River Restaurant op het terrein. De naastgelegen pizzeria vinden we toch wat te ongezellig aan doen. We eten prima en genieten in het bijzonder van de man die de tafels afruimt en zo uit een scene van Breaking Bad lijkt te komen.