Yosemite - San Francisco

14 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik ontdek net dat deze reisblog van achter naar voren loopt. Heel onhandig maar ik kan het niet aanpassen zonder te herschrijven.

Klik in het groene vakje rechts op: alle reisverhalen en start daar onderaan de lijst bij welkom op mijn reisblog.

Ook met de foto's heb ik geklungeld. Ze staan allemaal in het mapje Los Angeles maar het zijn dus de foto's van onze hele reis.

We verlaten Yosemite weer zoals we het betraden, over een prachtige weg.  Tot aan Merced blijft de omgeving ons verrassen. Hierna is het duidelijk dat we grootstedelijk gebied naderen. De wegen worden breder en drukker en de omgeving staat vol bedrijven. Uiteindelijk duiken we voor San Fransisco in de file en gaat de tijd dringen want de auto moet 15:40 weer bij Alamo zijn ingeleverd.

In San Francisco schiet het ook niet echt op en we komen net na 3 uur bij het hotel, Travellodge at the Presido, aan. De man achter de balie is heel vriendelijk en wil gelijk alles over de stad vertellen maar wij hebben maar 1 doel en dat is de auto inleveren. We smijten de koffers in de kamer en springen weer in de auto en driften wat bochten door. Na een tijdje ontdekken we op de papieren dat we de auto om 17:40 moesten inleveren.... We leveren hem toch maar in en ik wijs de Alamo-dame nog even op de kleine gebreken van de auto: de binnenverlichting deed het niet, de richtingaanwijzers voor deden het aan de zijkant niet en de toeter deed het niet. Ze schrok zichtbaar. Verder een heerlijke auto geweest.

Vanuit Alamo is het een klein eindje lopen naar Chinatown en zo zakken we verder af naar de kustlijn. Om 16:00 begint het koud te worden en dat zijn we niet meer gewend. De komende 2 dagen zou het rond de 20 graden blijven dus de korte broek kan in de koffer.

De 2 dagen San Francisco bestonden uit veel wandelen door deze leuke en creatieve stad. Ik heb een kleine poging gedaan Tenderloin in te gaan maar de beroerde reputatie van deze wijk en de loerende types weerhielden me toch.

Travellodge at the Presidio is een net hotel met redelijk kleine kamers. Parkeerterrein op eigen terrein en vol is vol. Het personeel is supervriendelijk en helpt je met alles.

Het hotel ligt ver buiten het centrum maar de stadsbus stopt om de hoek. Lopen naar de Golden Gate is net even te ver maar een wandeling door het Presidio is prachtig. Met wat geluk zie je zelfs kolibri's.

Het hotel had op ons verzoek een taxibus geregeld voor de transfer naar het vliegveld maar we hadden ons niet gerealiseerd dat dit busje eerst de halve stad door zou rijden om ook andere passagiers op te pikken. We hadden tijd zat maar houd hier wel rekening mee. Uiteindelijk gingen we voor 40 dollar met zijn vieren naar het vliegveld. De metro is net zo duur en minder handig.

Thuis kijken we, vermoeid, terug op een topvakantie en zinspelen we op een nieuw bezoek in 2019. Mochten er zich sponsoren willen melden dan is dat heel welkom want het is wel een hele dure vakantie.