Yosemite

14 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag rijden we het park in. Stoppen onderweg bij een waterval en dollen wat met een groep Japanse toeristen. We kijken omhoog, wijzen en roepen iets over een pinguin. Heel flauw, natuurlijk maar in notime staan er 20 Japanners omhoog te kijken en enkele gaan zelfs foto's maken. Nu gaan wij twijfelen...

We rijden door naar het eindpunt (parkeerplaats) en besluiten hier te gaan lopen en we zien zowaar een moederbeer met 2 jongen. De rangers schermen de doorgang keurig af dus spannend wordt het niet.

Hier horen we dat een bezoek aan de sequoia's (wat een rotwoord).in Mariposa niet kan doorgaan want de weg is vanwege een bosbrand dicht. De ranger heeft echter een list en verwijst ons naar Tuolomne aan de Old Big Oak Flatroad. Dat is nog eens wat anders dan Bosweg en Heuvelweg. Hier staan wat kleinere sequoia's maar evengoed nog imponerend. We wandelen naar deze jonkies van een paar honderd jaar oud en constateren gelijk ook dat deze weg niet echt "Flat" is. Vooral terug is het flink werken.

Omdat we ergens anders willen eten dan gisteravond besluiten we naar El Portal te rijden maar dat is een dorp van niks en er valt dan ook niets te eten te halen. Uiteindelijk belandden we weer in hetzelfde restaurant van gister.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl