Amsterdam - Los Angeles

4 augustus 2018 - Verenigde Staten, Verenigde Staten

Wij zijn een gezin van 4. Vader, moeder, zoon van 17 en een dochter van 14. Onze reis naar de VS is voor ons de eerste keer.

Ik ga je niet vermoeien met lappen tekst maar probeer mijn reisverslag kort en informatiet te houden. Onze reis hebben we geboekt via een reisbureau in onze woonplaats aan de hand van een route die we zelf gemaakt hebben en waarvan de inspiratie van het Allesamerikaforum komt.

We vliegen met  British Airways naar Londen Heathrow en stappen daar over op American Airlines naar Los Angeles. Tijdens deze overstap worden we wat melig van allerlei veiligheidschecks, inclusief een kort "verhoor" door een streng kijkende dame. Eenmaal aan boord hebben we geluk dat de meiden voorin in de Economy rij zitten en wij bij de nooduitgang. Beenruimte genoeg. Na een persoonlijke uitleg over de werking van de nooddeur en het verzoek van de stewardess dat als zij bewusteloos is we haar er uit moeten gooien, vertrekken we naar LA.

Ergens bovenin Engeland gaan de luikjes dicht om pas bij LA weer open te gaan. Mijn regelmatige gegluur naar buiten om Groenland e.d. te kunnen zien werd maar matig gewaardeerd.

Aangekomen in LA, eerst weer door allerlei checks. Vingerafdrukken, foto's, bonnetje. Dit bonnetje weer bij de volgende beambte inleveren en uiteindelijk stonden we na een uur buiten. Op zoek naar de Alamo bus. Deze vertrekt, gezien vanuit de uitgang van LAX helemaal links achteraan.

Bij Alamo bleek ons skip the counter ticket helemaal niet te kloppen omdat ik geen barcode had. Inmiddels toch wel vermoeid en overvallen door de warmte sloten we aan in de rij om daar uitermate efficient te worden afgeblaft door de Alamo medewerker. Deze man maar evenzo efficient op zijn nummer gezet en uiteindelijk buiten niet de felbegeerde Chevrolet Tahoe 5.3 V8 kunnen krijgen maar wel een verlengde Ford Expedtion 3.5 V6. Alamo doet niet aan uitleg. Je krijgt de sleutels en succes. Uiteindelijk deze "eengezinswoning" het parkeerterrein weten af te rijden om daarna aan te sluiten in de avondspits van LA. Ik had thuis al wat Youtube films van de rit LAX- Pasadena gekeken waardoor ik nu globaal wist dat we de goede kant op gingen. Verder vertrouwen we op de van huis meegenomen TomTom.

Ons hotel, Best Western Pasadena, ligt bovenin LA in de wijk Pasadena. Een niet zo voor de hand liggende locatie maar wel een handige omdat we na een paar dagen naar de Grand Canyon gaan en we niet in de ochtendspits heel LA door willen. Vanuit Pasadena zijn de hoogtepunten van LA verder best goed bereikbaar.

Het Best Western Pasadena is eenvoudig. Grote kamer met 2 kingsize bedden, eenvoudige badkamer en, oh heerlijk, een airco. Op het binnenterrein is volop parkeerterrein en er is een zwembad.