Grand Canyon - Zion

14 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op ons gemakje ingepakt, getankt in Tusayan (park uit en park weer in) en via de 64 en de nodige tussenstops het park verlaten. Prachtige rit.

Bij Cameron de 89 op, richting Horseshoe bend. Mijn bedoeling was om daar even te kijken en dan weer een stukje terug te gaan naar de kruising van de 89 met de 89a omdat die laatste me veel leuker leek te rijden dan de weg tussen Page en Kanab.

Het stuk tussen deze kruising en Horseshoe bend was toch langer dan ik dacht dus dat houden we tegoed.

Horseshoe bend is een klein avontuur. Je loopt door de waanzinnige hit door het zand een paar heuvels op en af om uiteindelijk te kunnen genieten van een waanzinnig mooi uitzicht. Tijdens het terugploeteren naar de auto kan je dan weer genieten van Chinese toeristen die om een of andere vage reden in nylon jasjes met de capuchon op lopen.

De macDonalds in Page doet goede zaken met al die uitgeputte toeristen, inclusief ons. Via een stukje Lake Powell door naar Kanab. Een mooie maar wel lange rit.

Kanab is een grappig dorpje maar we waren het zitten zat en wilden door naar Zion. Iets naar Kanab verandert de weg (89) in een schitterende weg. Je kijkt je ogen uit in dit prachtige landschap. Na enkele stops, tunnels en haarspeldbochten bereiken we de Cable Moutain Lodge in Springdale.

Dit hotel ziet er van buiten prachtig uit. Gelegen aan een beekje en parkeerterrein zat. Onze kamer is een fijne verrassing. Woonkamer met tv, keuken met eethoek, royale badkamer en een mooie slaapkamer met 2-persoonsbed. De bank in de woonkamer is een slaapbank. We huren voor 10 dollar nog een bed bij (een roll away, heet dat blijkbaar). In de supermarkt, op loopafstand, de avondmaaltijd en ontbijt geregeld. Als hotelgast krijg je daar 10 procent korting. Bij terugkomst ons verbaasd over de vogelspin die bij onze kamerdeur zat. Die zitten hier blijkbaar.

Lekker gezwommen in het zwembad onder de sterrenhemel.