Grand Canyon

14 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een zelf verzorgd ontbijt voor het huisje en onder het genot van het kijken naar gezinnen die lekker stresserig inpakken en vertrekken, op ons gemakje naar de canyon gelopen.

Amerikanen lopen niet, was ons al verteld en dat klopt wel. Er loopt een wandelpad van circa 600 meter naar de rand maar we lopen helemaal alleen. In de verte hoor je het gegrom van de auto's.

De canyon is natuurlijk indrukwekkend. Enorm diep, enorm breed en stil. Af en toe hoor je een vogel in de verte. De rest van de ochtend rondgelopen en wat pendelbussen gepakt. Mocht iemand een polarisatiefilter hebben gevonden in zo'n bus dan was die van mij :(

Tegen een uur of 6 de pendelbus gepakt in de richting van Hopi point. Op het overstappunt bij Village Loop Drive en Hermit Road bleken er nog een paar 100 naar Hopi Point te willen. Omdat dit maar een wandeling was van 2 kilometer besloten we te gaan lopen. Goede keuze want het is een prachtige wandeling.

Even voor Hopi point liep ik verkeerd en volgde een kleiner wandelpad. Uiteindelijk kwam ik op Maricopa point uit. Alleen en om me heen een adembenemend uitzicht vanwege de lage zon, nevel, wolken en een naderende onweersbui. Een moment om nooit meer te vergeten.

Nog even naar Hopi point gelopen maar het was daar te druk en we zijn snel weer retour hotel gegaan.